Ináncsi tanulók Székelyföld szívében

2019 június 3-7 –között a „Határtalanul” pályázat keretében az Ináncsi Arany János Általános Iskolából tizenöt hetedikes diákkal és két tanárral tanulmányi kirándulást tettünk Erdélyben. Az ötnapos út során a Partiumtól Székelyföld központjáig jutottunk el. Első nap Nagyszalontán a Csonka-tornyot tekintettük meg, majd iskolánk névadójának szülőházánál koszorút helyeztünk a ház falára. Utunkat Nagyváradon folytattuk. Rendhagyó történelem órát tartottunk a Fő téren, majd felkerestük az Ady Endre Líceum mellett található szoborcsoportot. Felidéztük Nagyvárad szerepét a magyar kultúra történetében. Kalotaszentkirályon zárult első napunk, ahol vendéglátóink a helyi tájházban megmutatták a Kalotaszegi népművészet csodálatos darabjait.

Másnap Kolozsvár felé vettük az irányt. Megnéztük a Kolozsvár jelképének számító bronz szoborcsoportot, a Szent-Mihály templomot, és Mátyás király szülőházát. Délután Gyulafehérvárra mentünk, ahol megünnepeltük a nemzeti összetartozás napját. A Székesegyházban koszorút helyeztünk el Hunyadi János sírjánál. Estére érkeztünk meg második szálláshelyünkre Székelykeresztúrra. Harmadik napunkon megtekintettük Székelyföld páratlan természeti ritkaságait, a Parajdi sóbányát és Szovátai Medve-tavat. Útközben megálltunk Farkaslakán Tamási Áron sírjánál, és Korondon megcsodáltuk a helyi kézműves mesterek remekeit. Negyedik napunkon délelőtt felkerestük a Székelykeresztúri Petőfi Sándor Általános Iskolát. Nagyon szívélyesen fogadtak bennünket. Betekintést nyertünk a határon túli magyar diákok életébe. Együtt kézilabdáztak és fociztak a gyerekek. Délután átmentünk Székelyudvarhelyre és sétát tettünk a város központjában. Az ötödik nap reggelén Fehéregyházán felkerestük a Petőfi Múzeumot, és megkoszorúztuk az 1849. július 31-i csata emlékművét, majd felmentünk a Segesvári várba. Hazafelé Király-hágón álltunk meg egy rövid pihenőre, ahonnét búcsút intettünk a gyönyörű vidéknek.

Nagy Endre
igazgató

Az Ináncsi Arany János Általános Iskola
HAT-18-01-2018-0705
„Székelyföld szívében” pályázata
894 869 Ft támogatásban részesült.